
Meedenk-avond over toekomst van Zuilichem
AlgemeenZUILICHEM - De dorpsraad van Zuilichem organiseert op maandagavond 4 september een inloop in het dorpshuis om mee te denken over meer (zorg)voorzieningen, sportmogelijkheden en sociale gelegenheden in Zuilichem.
Volgens Zuilichem Leeft-voorzitter Piet van Wesemael zijn er diverse onderwerpen waar over kan worden gesproken: “Sinds 1 januari is er geen café meer in Zuilichem. Het dorpshuis zou die ontmoetingsfunctie deels in kunnen vullen. Een groot hiaat in de Zuilichemse samenleving zijn de voorzieningen voor jongeren. Een mooie taak voor een aantal ouders om zich hiervoor in te zetten. Nu er een mooie rondweg rond Zuilichem ligt voor zwaar verkeer kan - behalve voor verkeer met plaatselijke betemming - met borden aangegeven worden dat zwaar verkeer in de bebouwde kom verboden is.”
Van Wesemael vervolgt: “Een voetpad langs de Nieuwstraat zal het het voor kwetsbare verkeersdeelnemers zoals jongeren en ouderen, maar voor anderen, veiliger maken. En tenslotte de woningbouw voor de eigen inwoners. Moeten we accepteren dat inwoners naar elders moeten verhuizen omdat er hier geen geschikte woning te vinden is?”
De dorpsraad en Zuilichem Leeft roepen alle geïnteresseerden op om aanwezig te zijn en zijn of haar stem te laten horen tijdens de bijeenkomst die om 20:00 uur in dorpshuis Den Ham wordt gehouden.







