over ons | adverteren | sitemap | contact

Vernieuwde dienstverlening Rabobank Bommelerwaard


Deel deze pagina

Veranderend klantgedrag als gevolg van een virtualiserende samenleving leidt tot een dalend klantbezoek bij de vestigingen van de Rabobank. Rabobank Bommelerwaard past daarom haar toekomstige dienstverlening aan.

Aangepast kantorennet
Naar aanleiding van de veranderingen in klantgedrag en -behoeften, heeft Rabobank Bommelerwaard de dienstverlening en het kantorennet onder de loep genomen. De resultaten en conclusies zijn besproken met de Raad van Commissarissen, de ledenraad en de Ondernemingsraad. Dit heeft geleid tot een vernieuwde dienstverlening. Op 1 januari sluit kantoor Brakel en in de 2e helft van 2014 zijn de kantoren Ammerzoden en de Boschstraat voor het laatst geopend. Deze laatste twee sluiten pas als het adviescentrum aan de Hogeweg in Zaltbommel is aangepast aan de wensen en behoeften van de hedendaagse klant.

Veranderd klantgedrag
Voor klanten van de Rabobank is bankieren via internet de gewoonste zaak van de wereld geworden. En ook mobiel bankieren via de smartphone groeit razendsnel. Al 1,5 miljoen klanten gebruiken hun telefoon om te bankieren. Het zijn niet meer alleen de primaire betaal- en spaardiensten die via internet worden aangeboden. Klanten kunnen ook meer complexe producten als een hypotheek, zakelijke lening of verzekering via de virtuele kanalen bereiken. Deze ontwikkelingen leiden tot een forse toename van online en mobiel bankieren, een afnemende bezoekfrequentie op kantoren, sterk verminderd gebruik van contant geld en een toename van pin-transacties. Slechts 8% van het klantencontact gaat nog via een vestiging van een Rabobank. Daarom investeert de Rabobank de komende jaren in online dienstverlening.

Direct zelf regelen
Directeur Jaap Breugem: “Mensen hebben behoefte aan saldo-informatie die niet plaats- of tijdgebonden is, of willen elk moment van de dag hun kredietlimiet kunnen verhogen. Elke maand stappen meer dan 100.000 mensen over op mobiel bankieren. Dat heeft uiteraard gevolgen voor het kantoorbezoek. Klanten komen hooguit nog een keer in de drie jaar langs. Op onze kantoren in Brakel, Ammerzoden en de Boschstraat in Zaltbommel komen steeds minder mensen. En voor de mensen die er komen, zijn er vaak gemakkelijkere oplossingen zoals bellen of direct zelf online regelen.”

‘Samen Bankieren’
Jaap: “We begrijpen dat de sluiting van vestiging in Brakel, Ammerzoden en de Boschstraat in Zaltbommel voor sommige mensen gevolgen heeft. Uiteraard kunnen die klanten ook op ons blijven rekenen. We zullen in die gevallen kijken hoe we deze klanten het beste kunnen helpen. We sluiten kantoren, maar breiden ook onze dienstverlening uit met ruimere openingstijden en specifieke servicemogelijkheden onder de noemer ‘Samen Bankieren’. Als mensen bijvoorbeeld niet in staat zijn om naar de overblijvende vestigingen in Kerkdriel of Zaltbommel te komen, dan hebben wij bijvoorbeeld een mobiele adviseur, die thuis bij de klant kan komen. Of een speciale Rabo Geldservice, waarbij klanten in overleg geld kunnen bestellen dat veilig aan huis wordt bezorgd.“

Dichterbij dan u denkt
“Vanaf een solide basis bouwt de bank aan de dienstverlening van de toekomst waarin de klant centraal blijft staan. Met straks twee kantoren in de Bommelerwaard, die beide 5 dagen per week geopend zijn, en de specifieke servicemogelijkheden van ‘Samen Bankieren’, blijft de bank dichtbij,” aldus Jaap. “Als coöperatieve Rabobank willen we een stuwende kracht zijn in onze leefomgeving via onder andere bijeenkomsten, netwerken, lokale sponsoring en het Coöperatiefonds. Het coöperatieve model blijft het fundament onder de Rabobankorganisatie. Bijna 12.000 klanten zijn lid van Rabobank Bommelerwaard. Leden praten en beslissen mee over het beleid van onze bank en zorgen er zo voor dat wij voeling houden met de samenleving waar de Rabobank deel vanuit maakt.”

Meer informatie
Voor een overzicht van de vernieuwde dienstverlening en meer informatie over bankieren nieuwe stijl: www.rabobank.nl/bommelerwaard of bel (0418) 68 80 00.

Bron:
Rabobank Bommelerwaard, afdeling Marketing, Communicatie & Coöperatie (MCC)
Datum
10 december 2013

Meer Bommelerwaardige nieuwtjes ›



Valentijnsdag

Gerelateerde info


Uitgelicht
Autoservice Valentijn
Autoservice Valentijn
Een universeel autobedrijf, waar u terecht kun voor reparatie van alle merken auto's, lichte bedrijfsauto's en campers.
Lees verder ›
The Blend B.V. 
The Blend B.V. 
Gebrand op uniek karakter! De best geselecteerde koffie en thee, op de juiste manier bereid en aantrekkelijk gepresenteerd. 
Lees verder ›
Cynthia Brandwijk fotografie
Cynthia Brandwijk fotografie
Freelance fotografe voor zowel de zakelijke als persoonlijke markt. Professionele foto’s met een persoonlijke touch..
Lees verder ›
Camping De Rietschoof - Feestcafé de Rietschoof
Camping De Rietschoof - Feestcafé de Rietschoof
De Rietschoof is een vrolijk feestcafé gevestigd in de voormalige stoeterij op camping de Rietschoof (25 hectare) met een prachtig uitzicht op de Andelse Maas.
Lees verder ›
B&B 't Saenraik
B&B 't Saenraik
Op 5 min. van Zaltbommel en 10 min. autorijden van Den Bosch ligt dit gastvrij en goed onderkomen. Een prima locatie voor een overnachting op doorreis.
Lees verder ›
Kano- en Duiksport Zaltbommel 
Kano- en Duiksport Zaltbommel 
Pal naast het NS Station in Zaltbommel vindt u hét adres in de Bommelerwaard voor al uw benodigdheden op het gebied van kano- en duiksport.
Lees verder ›

Uw advertentie hier?
naar de gids › Digitaalburg
Uw advertentie hier?
Rabobank Bommelerwaard
Uw advertentie hier?
goed doel
Uw advertentie hier?
Trapliftwijzer
Uw advertentie hier?
Toon desktop versie
Slot Loevestein Munnikenland Zaltbommel Stadskasteel Hurnse Kil Ammersoyen Aailand Zandmeren Overnachten
Binnenkort vindt u hier informatie over alle adverteer mogelijkheden