over ons | adverteren | sitemap | contact

Inwoners Maasdriel geven rapportcijfer


Deel deze pagina

Dinsdag 4 september 2012 is het rapport 'Waar staat je gemeente' verschenen. Dit tweejaarlijkse rapport wordt opgemaakt door het PON op basis van feitelijke prestatiecijfers en oordelen van burgers. In dit kader vroeg de gemeente Maasdriel in maart om de mening van inwoners.

Dit gebeurde via een enquête aan bezoekers in het gemeentehuis en door 1200 vragenlijsten naar willekeurige huisadressen te sturen. De vragen gingen over de woonomgeving, de voorzieningen, de veiligheid, het gemeentebestuur, de gemeentelijke organisatie, de informatie en dienstverlening.

485 reacties
485 inwoners hebben de moeite genomen om de gemeente van feedback te voorzien. De verkregen informatie is voor de gemeente erg waardevol; het geeft een duidelijk beeld over hoe onze inwoners onze werkzaamheden ervaren en aan welke informatie zij behoefte hebben. De enquête bestond uit stellingen waarop inwoners mochten aangeven of zij het hiermee eens of oneens waren. Dit leverde zes rapportcijfers op.

Daarnaast werd inwoners gevraagd een rangorde te geven aan de beleidsterreinen van de gemeente. Veiligheid vinden de inwoners van Maasdriel het allerbelangrijkste, gevolgd door Maatschappelijke zorg, Openbare ruimte en Reiniging. Het beleidsveld Monumenten en musea vindt men het minst belangrijk. Tot slot was er ruimte om een toelichting te geven. Van deze mogelijkheid is volop gebruik gemaakt en is voor de gemeente zeer waardevol. Daar schrijven onze inwoners precies wat zij denken, vinden en vragen.

10.000 antwoorden
Het blijkt dat veel mensen behoefte aan informatie hebben. De gemeente neemt de signalen van inwoners serieus. Medewerkers van de gemeente Maasdriel geven via een krant informatie over de onderwerpen die inwoners het allerbelangrijkst vinden en de onderwerpen waarover de meeste vragen waren. De krant heeft de titel: ' de gemeente Maasdriel geeft antwoord" en wordt in een oplage van 10.000 stuks in week 37 huis-aan-huis verspreid.
Datum
5 september 2012

Meer Bommelerwaardige nieuwtjes ›

Dit zijn de cijfers die inwoners de gemeente geven:

De burger als kiezer

De gemeente luistert goed naar haar inwoners. De gemeente maakt in het algemeen waar wat zij belooft. Dit rapportcijfer is het gemiddelde van uw oordelen over het gemeentebestuur; de gemeenteraad en het college van b&w.
Rapportcijfer 4.6

De burger als klant
De gemeente moet zorg dragen voor een vakkundige en correcte ontvangst van haar burgers. De prijs die betaald moet worden voor producten en diensten moet zich goed verhouden met de geleverde kwaliteit en de openingstijden moeten flexibel genoeg zijn.
Rapportcijfer 7.6

De burger als onderdaan
Het is belangrijk dat de burger zich veilig voelt op straat Is de burger wel of niet tevreden over de regels, de veiligheid en de handhaving daarvan?
Rapportcijfer 5.7

De burger als partner
Hoe ervaren de burgers de samenwerking en participatiemogelijkheden? Is er voldoende aandacht voor onderwijs?
Rapportcijfer 5.1

De burger als wijkbewoner
Is de wijk schoon? Zijn er voldoende voorzieningen? Is de verkeersveiligheid in orde? Is de gemeente goed bereikbaar per openbaar vervoer?
Rapportcijfer 6.6

De burger als belastingbetaler
Is de burger tevreden over de inzet van belastinggelden door de gemeente?
Rapportcijfer 5.0

Het totale rapport staat op de site van de gemeente Maasdriel.
Het tweejaarlijkse rapport wordt opgemaakt door het PON op basis van feitelijke prestatiecijfers en oordelen van burgers. Gemeenten die deelnemen aan Waarstaatjegemeente.nl leveren een deel van de informatie zelf aan. Zij doen daarvoor een zelfonderzoek, een klanttevredenheidsonderzoek en een burgerpeiling. Daarnaast verzamelt KING jaarlijks nieuwe kengetallen voor de database.

PON = kennisinstituut op het sociale en culturele domein. PON combineert wetenschappelijke kennis met kennis van de uitvoeringspraktijk. KING = Kwaliteit instituut Nederlandse Gemeenten.
Valentijnsdag
Uitgelicht
Speeltuin Nederhemert
Speeltuin Nederhemert
Wat in 1915 begon als kleine speelplek met een schommel en een wip bij een theehuis is nu uitgegroeid tot een nostalgische speeltuin die doet denken aan grootmoederstijd.
Lees verder ›
Digitaalburg Media
Digitaalburg Media
Digitaalburg Media richt zich sinds 2005 met een drietal websites op het regionaal nieuws uit het Land van Heusden en Altena, De Bommelerwaard en De Langstraat.
Lees verder ›
Jachthaven van Gent / Van Gent Watersport
Jachthaven van Gent / Van Gent Watersport
Een gastvrije, comfortabele thuishaven met 450 ligplaatsen, werkplaats en winkel. Voorzien van Eco-Label ‘de Blauwe Vlag’.
Lees verder ›
Restaurant en B&B Het Oude Veerhuis Heerewaarden
Restaurant en B&B Het Oude Veerhuis Heerewaarden
Sinds 1875, authentiek en sfeervol zalmrestaurant en B&B. Serveert wilde, Schotse en Ierse zalm en biologisch vlees uit de streek. Beschikt over twee B&B kamers en heeft een voetveer voor de deur.
Lees verder ›
Servicepunt AutoMobiel
Servicepunt AutoMobiel
Voor inwoners zonder vervoer start in de gemeente Zaltbommel ‘Servicepunt AutoMobiel’. Deze vrijwillige vervoersdienst is dé oplossing om van A naar B te komen.
Lees verder ›
Balletschool Paulette Willemse
Balletschool Paulette Willemse
Balletschool sinds 1974 met nu ruim 350 leerlingen, drie studio’s, een deskundig docententeam en diverse dansvormen voor jong en oud, beginners en gevorderden. Erkend Sterballetschool NBOB.
Lees verder ›

Uw advertentie hier?
naar de gids › Rabobank Bommelerwaard
Uw advertentie hier?
Digitaalburg
Uw advertentie hier?
adverteren
Uw advertentie hier?
Handicare trapliften
Uw advertentie hier?
Toon desktop versie
Slot Loevestein Munnikenland Zaltbommel Stadskasteel Hurnse Kil Ammersoyen Aailand Zandmeren Overnachten
Binnenkort vindt u hier informatie over alle adverteer mogelijkheden