over ons | adverteren | sitemap | contact

Gemeente Zaltbommel stelt servicenormen vast


Deel deze pagina

Het college van B&W stelt servicenormen vast waaraan de dienstverlening van de gemeente moet voldoen. De servicenormen hebben de titel ‘Zo zijn onze manieren‘. In de servicenormen worden concrete beloften gedaan, zodat de klant weet wat hij van de gemeente kan verwachten. De gemeente doet al veel op die manier maar nu ligt het ook zichtbaar vast.

“’Zo zijn onze manieren’ klinkt als een regel uit een kinderliedje, maar is wel degelijk een serieuze zaak. We hebben het hier namelijk over de kwaliteit van onze dienstverlening”, aldus wethouder Kees Zondag. “Het gemeente zijn is niet iets vrijblijvends. Inwoners moeten weten wat zij van de gemeente Zaltbommel mogen verwachten en de gemeente moet aanspreekbaar zijn op de kwaliteit van haar dienstverlening.”

Servicenormen
Met de servicenormen maakt de gemeente duidelijk wat iemand kan verwachten bijvoorbeeld de wachttijd aan de balie bedraagt overdag maximaal 15 minuten of een gevraagde kopie van de WOZ taxatie wordt binnen een werkdag toegezonden. De normen gelden voor contacten via telefoon, per brief of bezoek aan de balie, maar ook voor contact via de website of per e-mail. Wethouder Zondag: “Er staan ook een paar niet concrete normen in, zoals ‘Wij staan u deskundig, vriendelijk en correct te woord’ en ‘U krijgt een juist en betrouwbaar antwoord op uw vraag.’ We vinden het belangrijk om ook onze grondhouding ten opzichte van de klanten op te nemen”.

Antwoord
De gemeente Zaltbommel volgt het landelijke dienstverleningsconcept Antwoord. Uitgangspunt van dit concept is dat de gemeente dè ingang is voor de overheid en in 2015 in het Klantcontactcenter 80% van alle vragen kunnen worden beantwoord. Het onlangs ingevoerde telefoonnummer 14 0418 voor onze gemeente (en Maasdriel) maakt ook onderdeel uit van het dienstverleningsconcept, De achterliggende gedachte is verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening.
Bron:
Gemeente Zaltbommel
Datum
5 februari 2013

Meer Bommelerwaardige nieuwtjes ›

Valentijnsdag
Uitgelicht
Online Identity & Solutions B.V.
Online Identity & Solutions B.V.
Specialist in het bouwen van  websites en webapplicaties.  De bouwers van de Bommelerwaardgids, dus wat moeten we nog meer zeggen?
Lees verder ›
Opsteeg Bakker Belastingadvies en Administraties
Opsteeg Bakker Belastingadvies en Administraties
Opsteeg, Bakker en hun team vormen samen een bijzonder administratie- en advieskantoor in het hartje van Zaltbommel.
Lees verder ›
The Blend B.V. 
The Blend B.V. 
Gebrand op uniek karakter! De best geselecteerde koffie en thee, op de juiste manier bereid en aantrekkelijk gepresenteerd. 
Lees verder ›
Solipsis B.V.
Solipsis B.V.
Comfort Class in ICT. Een pragmatische, ervaren en betrouwbare ICT-partner waarmee u een goede ICT-infrastructuur realiseert op comfortabele wijze.
Lees verder ›
De Potter Aggregaten
De Potter Aggregaten
Al jaren specialist in stroomaggregaten en andere technische apparatuur, tot ver over de landsgrenzen, maar ook in de Bommelerwaard.
Lees verder ›
Jachthaven van Gent / Van Gent Watersport
Jachthaven van Gent / Van Gent Watersport
Een gastvrije, comfortabele thuishaven met 450 ligplaatsen, werkplaats en winkel. Voorzien van Eco-Label ‘de Blauwe Vlag’.
Lees verder ›

Uw advertentie hier?
naar de gids › Handicare trapliften
Uw advertentie hier?
Trapliftwijzer
Uw advertentie hier?
adverteren
Uw advertentie hier?
Bolcombanner
Uw advertentie hier?
Toon desktop versie
Slot Loevestein Munnikenland Zaltbommel Stadskasteel Hurnse Kil Ammersoyen Aailand Zandmeren Overnachten
Binnenkort vindt u hier informatie over alle adverteer mogelijkheden