over ons | adverteren | sitemap | contact

Gemeente Zaltbommel stelt servicenormen vast


Deel deze pagina

Het college van B&W stelt servicenormen vast waaraan de dienstverlening van de gemeente moet voldoen. De servicenormen hebben de titel ‘Zo zijn onze manieren‘. In de servicenormen worden concrete beloften gedaan, zodat de klant weet wat hij van de gemeente kan verwachten. De gemeente doet al veel op die manier maar nu ligt het ook zichtbaar vast.

“’Zo zijn onze manieren’ klinkt als een regel uit een kinderliedje, maar is wel degelijk een serieuze zaak. We hebben het hier namelijk over de kwaliteit van onze dienstverlening”, aldus wethouder Kees Zondag. “Het gemeente zijn is niet iets vrijblijvends. Inwoners moeten weten wat zij van de gemeente Zaltbommel mogen verwachten en de gemeente moet aanspreekbaar zijn op de kwaliteit van haar dienstverlening.”

Servicenormen
Met de servicenormen maakt de gemeente duidelijk wat iemand kan verwachten bijvoorbeeld de wachttijd aan de balie bedraagt overdag maximaal 15 minuten of een gevraagde kopie van de WOZ taxatie wordt binnen een werkdag toegezonden. De normen gelden voor contacten via telefoon, per brief of bezoek aan de balie, maar ook voor contact via de website of per e-mail. Wethouder Zondag: “Er staan ook een paar niet concrete normen in, zoals ‘Wij staan u deskundig, vriendelijk en correct te woord’ en ‘U krijgt een juist en betrouwbaar antwoord op uw vraag.’ We vinden het belangrijk om ook onze grondhouding ten opzichte van de klanten op te nemen”.

Antwoord
De gemeente Zaltbommel volgt het landelijke dienstverleningsconcept Antwoord. Uitgangspunt van dit concept is dat de gemeente dè ingang is voor de overheid en in 2015 in het Klantcontactcenter 80% van alle vragen kunnen worden beantwoord. Het onlangs ingevoerde telefoonnummer 14 0418 voor onze gemeente (en Maasdriel) maakt ook onderdeel uit van het dienstverleningsconcept, De achterliggende gedachte is verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening.
Bron:
Gemeente Zaltbommel
Datum
5 februari 2013

Meer Bommelerwaardige nieuwtjes ›

Valentijnsdag
Uitgelicht
Servicepunt AutoMobiel
Servicepunt AutoMobiel
Voor inwoners zonder vervoer start in de gemeente Zaltbommel ‘Servicepunt AutoMobiel’. Deze vrijwillige vervoersdienst is dé oplossing om van A naar B te komen.
Lees verder ›
B&B De Bloesemhof
B&B De Bloesemhof
Sfeervol overnachten in een rustige landelijke omgeving. Twee knusse moderne en comfortabele gastenverblijven met ruime voorzieningen.
Lees verder ›
De Potter Aggregaten
De Potter Aggregaten
Al jaren specialist in stroomaggregaten en andere technische apparatuur, tot ver over de landsgrenzen, maar ook in de Bommelerwaard.
Lees verder ›
Sloepenverhuur Bommelerwaard
Sloepenverhuur Bommelerwaard
Jachthaven de Maas. Verhuur van sloepen en zeilboten. Een vaarbewijs is niet nodig. U vaart er zó mee weg! Tevens jachtmakelaar in motorboten, taxaties, in- en verkoop. 
Lees verder ›
Stadskasteel Zaltbommel
Stadskasteel Zaltbommel
Hier wordt de geschiedenis van de streek verteld in verhalen. Verhalen over 80- Jarige oorlog, de Gouden Eeuw en uit onze tijd.
Lees verder ›
Main Music School
Main Music School
Vraag direct een gratis en vrijblijvende proefles aan. Naast gitaar-, basgitaar-, drum-, keyboard-, piano- en zanglessen is er ook een Musical-klas, een Popkoor en een Muziek op schoot-klas.
Lees verder ›

Uw advertentie hier?
naar de gids › Digitaalburg
Uw advertentie hier?
bob2
Uw advertentie hier?
Bolcombanner
Uw advertentie hier?
bob
Uw advertentie hier?
Rabobank Bommelerwaard
Uw advertentie hier?
Toon desktop versie
Slot Loevestein Munnikenland Zaltbommel Stadskasteel Hurnse Kil Ammersoyen Aailand Zandmeren Overnachten
Binnenkort vindt u hier informatie over alle adverteer mogelijkheden