over ons | adverteren | sitemap | contact

Gemeente Zaltbommel stelt servicenormen vast


Deel deze pagina

Het college van B&W stelt servicenormen vast waaraan de dienstverlening van de gemeente moet voldoen. De servicenormen hebben de titel ‘Zo zijn onze manieren‘. In de servicenormen worden concrete beloften gedaan, zodat de klant weet wat hij van de gemeente kan verwachten. De gemeente doet al veel op die manier maar nu ligt het ook zichtbaar vast.

“’Zo zijn onze manieren’ klinkt als een regel uit een kinderliedje, maar is wel degelijk een serieuze zaak. We hebben het hier namelijk over de kwaliteit van onze dienstverlening”, aldus wethouder Kees Zondag. “Het gemeente zijn is niet iets vrijblijvends. Inwoners moeten weten wat zij van de gemeente Zaltbommel mogen verwachten en de gemeente moet aanspreekbaar zijn op de kwaliteit van haar dienstverlening.”

Servicenormen
Met de servicenormen maakt de gemeente duidelijk wat iemand kan verwachten bijvoorbeeld de wachttijd aan de balie bedraagt overdag maximaal 15 minuten of een gevraagde kopie van de WOZ taxatie wordt binnen een werkdag toegezonden. De normen gelden voor contacten via telefoon, per brief of bezoek aan de balie, maar ook voor contact via de website of per e-mail. Wethouder Zondag: “Er staan ook een paar niet concrete normen in, zoals ‘Wij staan u deskundig, vriendelijk en correct te woord’ en ‘U krijgt een juist en betrouwbaar antwoord op uw vraag.’ We vinden het belangrijk om ook onze grondhouding ten opzichte van de klanten op te nemen”.

Antwoord
De gemeente Zaltbommel volgt het landelijke dienstverleningsconcept Antwoord. Uitgangspunt van dit concept is dat de gemeente dè ingang is voor de overheid en in 2015 in het Klantcontactcenter 80% van alle vragen kunnen worden beantwoord. Het onlangs ingevoerde telefoonnummer 14 0418 voor onze gemeente (en Maasdriel) maakt ook onderdeel uit van het dienstverleningsconcept, De achterliggende gedachte is verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening.
Bron:
Gemeente Zaltbommel
Datum
5 februari 2013

Meer Bommelerwaardige nieuwtjes ›

Valentijnsdag
Uitgelicht
Party-Cruises Bommelervaart en Princehof
Party-Cruises Bommelervaart en Princehof
Varen met de Bommelervaart is een belevenis! Dit prachtige, ruime schip in de haven van Zaltbommel heeft een warme uitstraling en is van alle gemakken voorzien.
Lees verder ›
Praktijk Manpune
Praktijk Manpune
Massagetherapeut Tatsanan Manpune uit Gameren is specialist op het gebied van Traditionele Thaise massage. Zij helpt mensen hun eigen energie weer terug te vinden en de balans terug te brengen in het lichaam.
Lees verder ›
CHiLLrunning
CHiLLrunning
CHiLLrunning is in het leven geroepen door hardlooptrainers Karen de Bondt en Pieter Elias. Het is hardlopen met specifieke aandacht voor ademhalingstechniek en ontspanning. 
Lees verder ›
Gasthuiskapel Zaltbommel
Gasthuiskapel Zaltbommel
Huis van Cultuur in het oude centrum van Zaltbommel. Voor concerten, huwelijken en andere bijeenkomsten zeer geschikt.
Lees verder ›
Bakkerij Van Horssen
Bakkerij Van Horssen
Hét adres voor ambachtelijke kwaliteit! Bekend om De Hèlse paardenmoppen. Arthur van Horssen bakt met zorg dagelijks heerlijke producten voor een redelijke prijs. Ook online bestellen en bezorgservice.
Lees verder ›
Camping De Rietschoof - Feestcafé de Rietschoof
Camping De Rietschoof - Feestcafé de Rietschoof
De Rietschoof is een vrolijk feestcafé gevestigd in de voormalige stoeterij op camping de Rietschoof (25 hectare) met een prachtig uitzicht op de Andelse Maas.
Lees verder ›

Uw advertentie hier?
naar de gids › goed doel
Uw advertentie hier?
Rabobank Bommelerwaard
Uw advertentie hier?
Trapliftwijzer
Uw advertentie hier?
Handicare trapliften
Uw advertentie hier?
Toon desktop versie
Slot Loevestein Munnikenland Zaltbommel Stadskasteel Hurnse Kil Ammersoyen Aailand Zandmeren Overnachten
Binnenkort vindt u hier informatie over alle adverteer mogelijkheden