over ons | adverteren | sitemap | contact

Gemeente Zaltbommel stelt servicenormen vast


Deel deze pagina

Het college van B&W stelt servicenormen vast waaraan de dienstverlening van de gemeente moet voldoen. De servicenormen hebben de titel ‘Zo zijn onze manieren‘. In de servicenormen worden concrete beloften gedaan, zodat de klant weet wat hij van de gemeente kan verwachten. De gemeente doet al veel op die manier maar nu ligt het ook zichtbaar vast.

“’Zo zijn onze manieren’ klinkt als een regel uit een kinderliedje, maar is wel degelijk een serieuze zaak. We hebben het hier namelijk over de kwaliteit van onze dienstverlening”, aldus wethouder Kees Zondag. “Het gemeente zijn is niet iets vrijblijvends. Inwoners moeten weten wat zij van de gemeente Zaltbommel mogen verwachten en de gemeente moet aanspreekbaar zijn op de kwaliteit van haar dienstverlening.”

Servicenormen
Met de servicenormen maakt de gemeente duidelijk wat iemand kan verwachten bijvoorbeeld de wachttijd aan de balie bedraagt overdag maximaal 15 minuten of een gevraagde kopie van de WOZ taxatie wordt binnen een werkdag toegezonden. De normen gelden voor contacten via telefoon, per brief of bezoek aan de balie, maar ook voor contact via de website of per e-mail. Wethouder Zondag: “Er staan ook een paar niet concrete normen in, zoals ‘Wij staan u deskundig, vriendelijk en correct te woord’ en ‘U krijgt een juist en betrouwbaar antwoord op uw vraag.’ We vinden het belangrijk om ook onze grondhouding ten opzichte van de klanten op te nemen”.

Antwoord
De gemeente Zaltbommel volgt het landelijke dienstverleningsconcept Antwoord. Uitgangspunt van dit concept is dat de gemeente dè ingang is voor de overheid en in 2015 in het Klantcontactcenter 80% van alle vragen kunnen worden beantwoord. Het onlangs ingevoerde telefoonnummer 14 0418 voor onze gemeente (en Maasdriel) maakt ook onderdeel uit van het dienstverleningsconcept, De achterliggende gedachte is verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening.
Bron:
Gemeente Zaltbommel
Datum
5 februari 2013

Meer Bommelerwaardige nieuwtjes ›

Valentijnsdag
Uitgelicht
The Blend B.V. 
The Blend B.V. 
Gebrand op uniek karakter! De best geselecteerde koffie en thee, op de juiste manier bereid en aantrekkelijk gepresenteerd. 
Lees verder ›
Digitaalburg Media
Digitaalburg Media
Digitaalburg Media richt zich sinds 2005 met een drietal websites op het regionaal nieuws uit het Land van Heusden en Altena, De Bommelerwaard en De Langstraat.
Lees verder ›
Caravanservice van Lit
Caravanservice van Lit
Gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van nieuwe en gebruikte caravans, aanhangwagens en paardentrailers. U kunt bij Gijs van Lit terecht voor de topmerken Twin, Henra, Titan, Hapert en Saris aanhangwagens.
Lees verder ›
Biologisch Fruitbedrijf De Sterregaard
Biologisch Fruitbedrijf De Sterregaard
Tussen Hedel en Ammerzoden staat een boomgaard met verschillende oud-Hollandse vruchten. Laat je elke week verrassen met een abonnement op een biologische groente- en fruitpakket!
Lees verder ›
Smienk Trapliften B.V.
Smienk Trapliften B.V.
Levert kwalitatieve, gebruikte trapliften door heel Nederland met 5 jaar garantie. Vraag een vrijblijvende offerte aan of bekijk de videopresentatie.
Lees verder ›
Biologische boerderij en B&B Schuttershof
Biologische boerderij en B&B Schuttershof
Gemengd biologisch boerenbedrijf met koeien, varkens en schapen, een boerderijwinkel met uitsluitend biologische producten en een Bed & Breakfast. Rondleidingen op afspraak.
Lees verder ›

Uw advertentie hier?
naar de gids › smienk trapliften
Uw advertentie hier?
hoe werkt het
Uw advertentie hier?
Digitaalburg
Uw advertentie hier?
Rabobank Bommelerwaard
Uw advertentie hier?
Trapliftwijzer
Uw advertentie hier?
Toon desktop versie
Slot Loevestein Munnikenland Zaltbommel Stadskasteel Hurnse Kil Ammersoyen Aailand Zandmeren Overnachten
Binnenkort vindt u hier informatie over alle adverteer mogelijkheden