over ons | adverteren | sitemap | contact

Burger tevreden over de uitvoering van Wmo in de gemeente Maasdriel in 2010


Deel deze pagina

Uit een onlangs gepubliceerd rapport naar de werking van de Wmo in de gemeente Maasdriel in 2010 wordt duidelijk dat de burger de kwaliteit van de dienstverlening van de Gemeente Maasdriel waardeert met een 7,4. De kwaliteit van de huishoudelijke hulp door medewerkers van de thuiszorg scoort nog hoger: 8,0.

Positief beeld
Hiermee geven de burgers een blijk van waardering aan de gemeente Maasdriel en de thuiszorgaanbieders voor de wijze waarop de Wmo wordt uitgevoerd. Met name de tijd die medewerkers voor klanten nemen bij het invullen van de aanvraag ervaren ze als zeer positief. Ook over de thuiszorgmedewerker is de klant tevreden. Deze medewerker benadert de klant met aandacht en interesse en probeert hen zo goed mogelijk te helpen. Opvallend is dat aanvragers onder de 65 jaar minder tevreden zijn. De groep van 75 jaar en ouder is het meest tevreden. Dit positieve beeld zien we ook terug in de waardering die de burger geeft aan de hulpmiddelen die worden verstrekt (zoals rolstoelen, scootmobielen en woonvoorzieningen). Men geeft hiervoor een 7,3.

Verbeterpunten
Minder tevreden is men over de omrij- en wachttijden bij het collectief vervoer. Wel is men positief over het gemak waarmee een busrit kan worden besteld. Een ander punt is de vervanging van de thuiszorgmedewerker bij vakantie en/of ziekte. Ook de wisseling van medewerkers wordt als onprettig ervaren. Gebleken is dat dit een terugkerend probleem is voor thuiszorgaanbieders en verband houdt met de krapte op de arbeidsmarkt. Desalniettemin is dit voor verbetering vatbaar.

Wmo-wethouder John Leijdekkers: "Ik ben tevreden met het resultaat. Door de Wmo-consulenten wordt hard gewerkt om de burger uit Maasdriel zo optimaal mogelijk te bedienen. Dit alles natuurlijk binnen de kaders van de wet. Gelet op de toekomstige ontwikkelingen, denk aan de bezuinigingen en de veranderingen in de regelgeving, is het een uitdaging de tevredenheid onder de burgers te vergroten op de punten die zij aangeven in het onderzoek."
Datum
7 november 2011

Meer Bommelerwaardige nieuwtjes ›

Valentijnsdag
Uitgelicht
BOB de Brouwerij Bus
BOB de Brouwerij Bus
Zin om een gezellig avondje te borrelen, maar niemand wil BOB’en? Of gewoon geen zin om te fietsen? Dan is dit de BOB de Brouwerij Bus de ideale oplossing!
Lees verder ›
Slot Loevestein
Slot Loevestein
Het verhaal van Hugo de Groot en de boekenkist kent iedereen, maar er is zoveel meer te beleven op Slot Loevestein!
Lees verder ›
Waterfeesten Kerkdriel, Partyschip Domani en Columbus
Waterfeesten Kerkdriel, Partyschip Domani en Columbus
Voor een leuke rondvaart, dagarrangement of excursies, op een van de twee partyboten: de Domani of de Columbus
Lees verder ›
B&B D'waalgasten
B&B D'waalgasten
Riet en Evert hebben het achterhuis van de Boerenhoeve omgebouwd tot een comfortabel gastenverblijf met drie tweepersoonskamers, een keuken en een badkamer. Zeer goed bereikbaar.
Lees verder ›
WEA Rivierenland Accountants & Adviseurs
WEA Rivierenland Accountants & Adviseurs
Met acht vestigingen, één van de belangrijkste accountants- en belastingadvieskantoren voor het mkb in Rivierengebied.
Lees verder ›
Online Identity & Solutions B.V.
Online Identity & Solutions B.V.
Specialist in het bouwen van  websites en webapplicaties.  De bouwers van de Bommelerwaardgids, dus wat moeten we nog meer zeggen?
Lees verder ›

Uw advertentie hier?
naar de gids › Handicare trapliften
Uw advertentie hier?
Rabobank Bommelerwaard
Uw advertentie hier?
Bolcombanner
Uw advertentie hier?
adverteren
Uw advertentie hier?
Trapliftwijzer
Uw advertentie hier?
Toon desktop versie
Slot Loevestein Munnikenland Zaltbommel Stadskasteel Hurnse Kil Ammersoyen Aailand Zandmeren Overnachten
Binnenkort vindt u hier informatie over alle adverteer mogelijkheden