bird
zaterdag 20 april | 01.40 uur

TRIP Bommelerwaard wordt TRIP 2.0

16-12-2020 10:55
uur
Door: Britta Alink
trip2 2-9
• De locatie in het oude stadhuis op de Markt in Zaltbommel blijft gewoon bestaan. (Foto: Bommelerwaardgids)

BOMMELERWAARD – De Bommelerwaard moet meer bekendheid krijgen, ook bij Duitse en Belgische toeristen. De gemeenten Zaltbommel en Maasdriel willen dat bereiken door extra in te zetten op streekmarketing; TRIP 2.0.

Vorig jaar is een eerste stap in die richting gezet met de lancering van de website beleefbommelerwaard.nl met een eigen huisstijl en beeldmerk. Beide gemeenten maken 55.000 euro vrij voor de ‘extra kwaliteitsslag’.

“We gaan samen aan de slag om het toeristisch profiel van de Bommelerwaard te vergroten”, aldus wethouder Jan-Hein de Vreede van Maasdriel. “De lancering van de website vorig jaar was een goed begin. Nu willen we de samenwerking vergroten en nog meer tot stand brengen.”

Oude stadhuis
Op dit moment heeft TRIP (het toeristisch recreatief informatiepunt) een fysieke locatie in het oude stadhuis op de Markt in Zaltbommel. Hier kunnen toeristen terecht voor informatie over verblijf en recreatie in beide gemeenten. “Die locatie blijft gewoon bestaan”, aldus De Vreede. “Daarnaast is toeristische informatie op veel andere plekken te vinden. De digitale informatie op beleefbommelerwaard.nl zal verder uitgebreid worden. En misschien krijgt TRIP een nieuwe naam. Voorlopig noemen we het even TRIP 2.0.”

Vrijwilligers
Het bestuur van de nieuwe marketingorganisatie bestaat uit het huidige bestuur van TRIP aangevuld met vertegenwoordigers ondernemers en het RBT (Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland). “Daarnaast willen we de vrijwilligers van TRIP er nadrukkelijk bij betrekken”, zegt De Vreede. “Zij zijn de ambassadeurs van onze regio. Samen gaan we de pareltjes van Maasdriel en Zaltbommel op de kaart zetten.”

Binnenkort worden de gemeenteraden geïnformeerd over de nieuwe plannen. In 2023 volgt een evaluatie.

Tags

streekmarketing bommelerwaard,trip