bird
donderdag 18 april | 03.35 uur

Nieuwe website voor streektoerisme

01-07-2020 15:00
uur
Door: Britta Alink
streekmarketing-1
• De wethouders Willem Posthouwer (l) en Jan-Hein de Vreede.

BOMMELERWAARD – De wethouders Jan-Hein de Vreede van Maasdriel en Willem Posthouwer van Zaltbommel hebben woensdag het startsein gegeven voor de streekmarketing van de Bommelerwaard: eiland tussen Maas & Waal.

De twee wethouders hebben de nieuwe website www.beleefbommelerwaard.nl en een huisstijl voor de Bommelerwaard onthuld.

Kwaliteit
Volgens wethouder Jan-Hein de Vreede is de lancering ‘een belangrijk moment’. “Het is voor het eerst dat we als Bommelerwaard toeristen en recreanten gaan wijzen op de grote kwaliteit van dit gebied”, zei hij woensdag tijdens een bijeenkomst bij Van Gent Watersport aan de Zandmeren in Kerkdriel.

Klankbordgroep
Op initiatief van de gemeenten is de afgelopen maanden gewerkt aan een Bommelerwaards verhaal in woord en beeld. De plannen zijn uitgewerkt in samenwerking met een klankbord van ondernemers, TRIP Bommelerwaard en het Regionaal Bureau voor Toerisme.

Streekeigen huisstijl
Het eerste tastbare resultaat is de website. Om het geheel goed te presenteren is een streekeigen huisstijl ontwikkeld, herkenbaar aan de pay-off ‘Bommelerwaard, eiland tussen Maas en Waal’.

Ontdekken
De website is bewust vlak voor de zomervakantie live gegaan. “Aangezien velen dit jaar in eigen land blijven, biedt de website voldoende inspiratie om dit prachtige gebied te ontdekken”, laten de initiatiefnemers weten. “Het ‘eiland’ tussen de rivieren biedt genoeg vertier, maar vooral ook veel natuur, rust en ruimte. Dat biedt met alle maatregelen rondom corona uitkomst. Voor wie liever de niet de drukte opzoekt, is de Bommelerwaard een aanrader.”

Logo
Bij de lancering van de website werd ook een ‘stijlgids’ gepresenteerd. “We hebben een prachtig logo, dat zorgt voor een goede herkenbaarheid”, vindt wethouder Posthouwer. Ondernemers krijgen een ‘toolbox’, die ze kunnen gebruiken voor de promotie van hun eigen bedrijf.

De website wordt vanaf nu steeds verder verbeterd en aangevuld. Ook volgen er aanvullende promotiemiddelen en acties.

Tags

website streekmarketing,beleef bommelerwaard,willem posthouwer,jan-hein de vreede